Zakres czynności Działu Finansowo – Księgowego:
- Rozliczenia z członkami Spółdzielni i pozostałymi mieszkańcami: z tyt. opłat za lokale mieszkalne i garaże.
- Rozliczanie CO.
- Rozliczanie zaliczek z tytułu wody i kanalizacji.
- Uzgadnianie sald rozrachunków.
- Obsługa systemu e-kartoteka.
- Naliczanie odsetek od nieterminowych płatności.
- Obsługa indywidualnych ubezpieczeń „przy czynszu” UNIQA.
- Wezwania do zapłaty zaległych opłat.
Zakres czynności Działu Techniczno – Eksploatacyjnego:
- Wydawanie zgód na prowadzenie robót remontowych typu: wymiana okien, remont lokalu, wymiana grzejników, montaż anten itp.
- Uzyskanie niezbędnych danych do wykonania świadectw charakterystyki lokalu.
- Ustalenie zakresu i planów remontowych nieruchomości.
- Zgłaszanie wszelkich awarii: instalacji wod-kan, elektrycznych (brak światła), instalacji domofonowej, telewizyjnej, oddymiającej, budowlanych (np. uszkodzone drzwi, schody, okna na klatce).
- Zgłaszanie i wypełnianie druków związanych z wypłatą odszkodowania za powstałe szkody (ubezpieczenie).
- Zgłaszanie awarii liczników wody i ciepła.
- Zgłaszanie nieprawidłowości związanych z przewodami kominowymi.
- Zgłaszanie nieprawidłowości, uszkodzeń elementów placów zabaw znajdujących się w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej.
- Zgłaszanie spraw związanych z utrzymaniem czystości w nieruchomościach i na zewnątrz.
- Wypełnianie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
- Wypełnianie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego.
- Wydawanie identyfikatorów/zezwoleń na parkowanie na terenie zasobów Spółdzielni.
Zakres czynności Działu Organizacyjnego:
- Załatwianie spraw z przyjmowaniem i rejestracją członków Spółdzielni, prowadzenie dokumentacji dot. zmiany właścicieli lokali mieszkalnych i garaży.
- Pobieranie danych teleadresowych i ich aktualizacja.
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłatach i zaświadczeń do założenia księgi wieczystej.
- Przyjmowanie deklaracji członkowskich.
- Przyjmowanie Pełnomocnictw.
- Przyjmowanie wniosków dotyczących przekształcenia lokali mieszkalnych i garaży w odrębną własność.
- Prowadzenie wykazu wolnych lokali mieszkalnych na sprzedaż i wynajem.
- Najem pomieszczeń gospodarczych.